Friday, August 1, 2008

Tack Tele2!

Eftersom jag så gärna ville surfa mer med min mobil till lägre pris, bytte jag ifrån Glocalnet Kontant (Prat&Sms) till Tele2 Kompis. Hos Tele2 kan man nämligen välja till datapaket för att kunna surfa billigt (1000 MB 39 kr/mån, Fritt 99 kr/mån).
Fast månadskostnad är 49 kr eftersom jag inte ville binda mig, gör man det slipper man månadskostnaden året ut.

Jag hade inte bytt om det inte vore för att min sambo, bästa vän och min bror alla har Tele2. Således blir det mycket billigt med den dagliga kontakten. Till saken hör också att min bästa vän hittills inte haft hemtelefon där hon bor och studerar, så våra dagliga timmar per telefon har blivit en stor utgiftspost.

Med Glocalnet hade jag fått en månadskostnad på runt 500 kr om jag surfat så som jag gör idag. Med Tele2 Kompis och datapaketet om 1000 MB blir min fasta kostnad 88 kr/mån. Till det kommer samtal och sms till andra operatörer samt öppningsavgift till alla samtal.
Jag räknar med runt 250 kr som ny månadskostnad för min mobil.

Inte dumt... Inte dumt alls.

No comments: